Frågor och svar
Support

Senast uppdaterad 2010-04-05.
Q: Har ni bara inrikesflyg eller kan man söka utlandsresor också?
A: Du kan söka både inrikes och utrikesresor på HittaFlyget.se.

Q: Kan man boka hotell också?
A: Du kan boka paketresa med flyg och hotell i ett paket. Detta blir både billigare och smidigare för dig som kund.

Q: Hur ofta uppdateras era sistaminuten resor?
A: Kvarvarande sistaminuten resor laddas hem varje natt från våra resebyråpartners.

Q: Vad är åldern för barn?
A: Oftast 12 år, vissa resebyråer endast 10 år. Vänligen kontrollera med resebyrån eller flygbolaget du bokar hos innan du genomför köpet.

Q: Kan man vara säker på att tidtabellerna stämmer?
A: Vi är automatiskt uppkopplade mot flera bokningsdatabaser, både resebyråer och flygbolag. Vi speglar resultatet på HittaFlyget.se vilket gör att tiderna ska stämma.

Q: Vilka flygbolag har ni i databasen?
A: Vi har alla flygbolag som flyger inrikes i Sverige, ca: 21 flygbolag finns sökbara på HittaFlyget.se. Vi utökar ständigt utbudet av flygbolag.

Q: Varför måste man ibland fylla i alla uppgifterna igen på flygbolagets sida?
A: Vi ska utveckla samarbetet med flygbolagen så att era val förväljs på deras bokningssida.

Q: Hur många flygplatser finns det i Sverige?
A: Det finns ca: 40 flygplatser som bedriver inrikesflyg, kriteriet för flygplatserna är inrikesflygverksamhet med reguljärflyg.

Q: Vad har ni för ansvar för min bokade resa?
A: HittaFlyget.se ansvarar ej för din bokade flygresa. Det är på flygbolagens, resebyråernas hemsida som ni har bokat biljetten med deras regler och ansvar för din flygresa.

Q: Hur vet jag att det finns platser kvar på min sökta flyglinje?
A: Syns det pris för din valda flygresa så finns det platser kvar. Finns det inget pris så kan det ändå finnas platser kvar på flygbolagens egna hemsida. Resebyråerna säljer nämligen inte alla kombinationerna som kan uppstå.

Q: Om jag har hittat ett fel eller en flyglinje som inte finns med kan jag hjälpa er med kvalitetssäkringen?
A: Ja, HittaFlyget.se strävar efter en så bra tjänst som möjligt för både resenärerna, resebyråerna och flygbolagen och tar därför tacksamt mot synpunkter och förslag på förbättringar. Skicka då e-post till support@hittaflyget.se.

Q: Vem har designat kaptenen?
A: Kaptenen och logotypen är framtagen av IDAG, Sundsvall, www.designidag.se.

Q: Jag vill sortera på bästa pris, hur gör jag?
A: Det billigaste priset syns längst upp till höger, klicka på “Nästa” för att bläddra.

Q: Har ni affiliate funktion? Jag vill länka till er från min hemsida, hur gör jag?
A: Klicka på “länka till oss” och generera en egen kod som du sen placerar i e-mail eller på din egen hemsida med HTML kod. Vi har utvecklat ett smart system som visar flyglinjer från alla världens hörn till en flygplats som du själv väljer. Detta är perfekt för dig som har eget företag och vill tipsa dina kunder på din egen hemsida, eller bifoga i dina e-mail. Vi betalar ingen för att länka till oss utan vi ska sträva efter att skapa en bra tjänst som gör att andra vill länka till oss ändå.


Om du behöver hjälp med någonting är du välkommen att kontakta vår support genom formuläret nedan eller genom att e-posta support@hittaflyget.se.

Meddelande till supporten:

E-post-adress för svar:


Instruktionsfilmer


Loading...

Är flyget i tid?

Använd någon av nedastående länkar:
http://flightaware.com/
http://www.flightstats.com